De hartverwarmende campagnespot brengt een mooie boodschap over.
Van ‘Ik vraag het aan’-special tot intiem lied van Portland: De Warmste Week draait rond eenzaamheid
Het officiële startschot voor De Warmste Week 2024 werd gegeven, want vanaf vandaag kan iedereen acties registreren voor de grootste solidariteitsactie van Vlaanderen. Vier VRT-gezichten zetten alvast hun warmste beentje voor en ook een hartverwarmende campagnespot rond eenzaamheid toont aan hoe we ook deze editie allemaal samen het verschil voor elkaar kunnen maken.
‘1 op 2 Vlamingen voelt zich soms eenzaam. Daarom vlammen we samen tegen eenzaamheid’, klinkt het op het einde van de hartverwarmende campagnespot voor De Warmste Week 2024. Maar liefst 276 geselecteerde projecten rond het centrale thema eenzaamheid worden dit jaar in de kijker gezet. Het gaat om projecten die mensen terug in hun kracht zetten, zodat ze zich begrepen, aanvaard, maar vooral (terug) verbonden voelen in onze samenleving.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Muziek als remedie
Ook bekend Vlaanderen zet z’n beste – of warmste – beentje voor. Omdat muziek heel belangrijk is voor veel mensen wanneer ze zich eenzaam voelen, brengen VRT 1 en Niels Destadsbader in december een special van ‘Ik vraag het aan’.
‘Ik ben nog op zoek naar mooie en warme verhalen en een daarbijhorende song. Misschien kan jij jouw verhaal wel komen vertellen bij ons in de studio?’, klinkt het bij de presentator van het muziekprogramma.
En ook Jente Pironet van Portland tovert met muziek. Speciaal voor De Warmste Week maakt hij een intieme cover van het nummer ‘Don’t stop believin’.
Hij vertelt hoe hij zelf eenzaamheid ervaart en hoe belangrijk is om altijd te blijven geloven: ‘Eenzaamheid is iets aparts. Ook ik heb er wel wat last van, maar we zijn met heel veel. Dus laten we er vooral zijn voor elkaar, want dat is heel belangrijk om er samen iets tegen te doen. We moeten allemaal samen blijven geloven. Altijd, met z’n allen.’
De Warmste Koekenbak en Het Spaarvarken van Eva
Verder zet Thomas De Smet voor Ketnet zijn schouders onder De Warmste Koekenbak, komt Studio Brussel met Het Spaarvarken van Eva De Roo dat mee op tocht trekt door ons land en rijdt MNM-dj Laura Govaerts samen met een aantal content creators naar verschillende scholen.
De volledige lijst met geselecteerde projecten vind je hier terug. Het ingezamelde bedrag gaat rechtstreeks naar het DWW-fonds.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier