Tijdens ’No-Shave November’ willen ze de (dons)haartjes op onze bovenlip normaliseren én kankerpatiënten een hart onder de riem steken.
Scheermerk Billie roept vrouwen massaal op om hun snorretje te laten staan
Het scheermerk Billie staat bekend om zijn doodeerlijke reclamecampagnes en gebruikt daarvoor maar al te graag modellen met bosjes oksel- of schaamhaar. Toch gaat het Amerikaanse (vrouwelijke) scheermerk nóg een stapje verder, want naar aanleiding van ‘No-Shave November’ roepen ze vrouwen nu massaal op om ook de (dons)haartjes op hun bovenlip te laten staan.
De ‘No-Shave November’, ook bekend als ‘Movember’, spoort mannen al enkele jaren aan om hun gezichtshaar tijdens de maand november te laten staan. Met die campagne proberen verschillende organisaties aandacht te vragen voor prostaat- en teelbalkanker.
Lichaamshaar normaliseren
Ook het scheermerk Billie wil zich dit jaar inzetten tijdens de maand november en lanceert nu een campagne die zich richt tot vrouwen. Ze vragen ons om in november onze kleine snorhaartjes te laten staan om zo onze dierbare haren in alle mogelijke vormen te omarmen én om zieke vrouwen die hun lokken, wenkbrauwen en okselhaar verliezen een hart onder de riem te steken.
‘Het is onze missie om lichaamshaar voor alle vrouwen te normaliseren,’ vertelde Georgina Gooley, medeoprichter van Billie, tijdens een interview met HuffPost. ’Snorren zijn voor ons de volgende stap om ons doel te bereiken, want elke vrouw heeft een snorretje maar niemand durft erover te praten. We hopen het stigma rond snorhaar bij vrouwen te ontkrachten en dat vrouwensnorren in de toekomst net zo normaal worden als die voor mannen.’
Ze hebben bij Billie wel eventjes moeten zoeken naar modellen die bereid waren om hun snor te laten staan. Uiteindelijk schuimden ze Instagram af om vrouwen te vinden die vol zelfvertrouwen met een snorretje op hun foto’s staan en het resultaat mag er best wel zijn!
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier