'Het was het eerste feestje sinds de lockdown, wat ervoor zorgde dat het initiële drankbudget werd verdrievoudigd!'
Elise & Harry: ‘Waarom één jurk kiezen als je er ook drie kan dragen?’
In onze rubriek Wedding Wednesday laten we elke week een lezeres aan het woord over haar huwelijk. Wat maakte haar bruiloft zo speciaal? Welke herinnering zal haar altijd bijblijven? Vandaag is het de beurt aan Elise en Harry. Ze verspreidden de festiviteiten over twee dagen, Elise droeg drie jurken en het initiële drankbudget werd maar liefst verdrievoudigd.
Identikit
- Het koppel: Elise (30) en Harry (32)
- Ze waren 4,5 jaar samen voor ze elkaar het jawoord gaven.
- Na een aanzoek tijdens een regenachtige fietstocht gevolgd door een overnachting in hotel August in Antwerpen, huwden Elise en Harry op 3 juli 2021.
De bruiloft
‘We startten met de festiviteiten op vrijdag en eindigden op zaterdagnacht. Vanwege de coronamaatregelen deelden we onze genodigden op in bubbels van vijftig. Het werd een prachtige tweedaagse waarbij Harry en ik intens van elk moment genoten. Van het moment waarop we onze eerste gasten ontvingen tot de opwinding toen de bruidsmeisjes hun intrede deden over Harry die me in een blitse oldtimer naar het stadhuis bracht.‘
Na de receptie trokken we naar de jachthaven van Linkeroever, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden op de Schelde en de zonsondergang.
‘Na het burgerlijk huwelijk hielden we een receptie in het Steytelinckpark in Wilrijk, waarna het échte feest van start ging aan de andere kant van Antwerpen, meer bepaald op Linkeroever. Daar, aan de jachthaven, hadden we een magnifiek uitzicht op de Schelde en de ondergaande zon. Wat me is bijgebleven? Zoveel. Simpelweg: er hing liefde in de lucht. Er waren de geweldige toespraken, vol humor maar vaak erg ontroerend – niet in het minst die van mijn kersverse echtgenoot – en hilarische acts. Er was de geprezen catering, een grandioos gezelschap en er was uiteraard dé openingsdans, “I Don’t Want to Miss a Thing” van Aerosmith die iedereen luidkeels meezong. Onvergetelijk!’
Elises tip
‘Hou je budget goed in de gaten. Neem een weddingplanner bij de arm (wij kozen voor Coraline van Les Fêtes de Coco). Zoek compromissen met de naaste betrokkenen en neem de uiteindelijke beslissingen als koppel, want jullie visie van hoe je je trouwdag wil beleven, primeert.‘
Wat Elise achteraf gezien liever anders had gedaan
‘Verander niet van locatie één maand voor de grote dag voor je eigen gemoedsrust (lacht). Harry had de burgerlijke ceremonie liever op een andere dag laten plaatsvinden, omwille van het loodzware programma. Of dat beter was geweest ? We zullen het nooit weten (knipoogt).’
Waar Elise het meest van schrok wat het kostenplaatje betreft
‘De drankrekening. Het was het eerste feestje sinds een strenge lockdown, dus iedereen ging er stevig voor. Het initieel ingeschatte drankbudget werd verdrievoudigd.‘
Wil jij ook graag over je huwelijk vertellen? Lees hier hoe je je kandidaat stelt.
De jurk
‘Waarom een jurk kiezen als je er ook drie kan dragen? (knipoogt) Veel geld uitgeven aan een jurk die je – let’s be honest – daarna nooit meer zal dragen? Nee, dat kreeg ik niet over mijn hart. Ik heb online gezocht en mijn ding gevonden bij Australische labels, waaronder Shona Joy en SIR the label. Een lange strakke jurk voor vrijdagavond, een korte voor zaterdag overdag en nog een jurk voor de ceremonie en het dansfeest.’
De make-up
‘Mijn make-up werd verzorgd door Ines Borgonjon. Ik had eerder al met haar samengewerkt en had het volste vertrouwen in haar. Ik draag nooit make-up dus ik wilde een natuurlijke en toch glamoureuze look. Daar is ze bijzonder goed in geslaagd!’
De bruidsmeisjes
‘Ik had vier bruidsmeisjes, die al jarenlang mijn hartsvriendinnen zijn: Eline, Lynn en Céline. Niet alleen hun namen rijmen, maar ook hun persoonlijkheden. De ideale I do-crew! Eentje, Giulia, zat helaas vast in Australië. Maar zij hielp vanop afstand door mijn jurk van het Australische label SIR te gaan passen en op te sturen (lacht).’
Feestweekend
‘Strikte coronaregels en een enorme gastenlijst: hoe los je dat op? We besloten ons feest over twee dagen te spreiden. Vrijdagavond was gereserveerd voor de vrienden van onze ouders, zaterdag voor onze vrienden en familie. Deze foto werd gemaakt tijdens de receptie in het Steytelinckpark in Wilrijk na het burgerlijk huwelijk.’
De locatie
‘In het buitenland trouwen is enorm populair. Maar wij kozen bewust voor een locatie dichtbij huis en met de Antwerpse skyline als decor. “Mijn stad, mijn stad!”, zoals Tourist LeMC het zo mooi zingt.’
De ceremonie (pt. I)
‘Met die skyline mocht “Stadsantwerpenaar” Tanguy Ottomer niet ontbreken als ceremoniemeester. We leerden hem een jaar geleden kennen via een stadswandeling en bleven sindsdien contact houden. Hij is een vlotte spreker en babbelde de speeches moeiteloos aan elkaar.’
De ceremonie (pt. II)
‘Geen ellenlange saaie speeches bij ons waarin ze onze hele jeugd uit de doeken deden. Nee, we lieten sprekers zich beperken tot aan A4’tje, of maximum tien minuten. En ze gooiden er allemaal hun eigen humorsaus over. Epic. Die speeches terugkijken op een zondagavond doen we nog vaak…’
De bloemen
‘Overdaad schaadt? Niet als het over bloemenweelde gaat, toch? We wilden graag dat de aankleding van de setting fleurig en zomers zou zijn. Onze weddingplanner Les Fêtes de Coco en floriste Atelier Van Gastel zorgden voor een overweldigend resultaat. Mijn bruidsboeket bestond uit gigantische witte pioenen.’
De catering
‘Een buffet met meerdere gangen, lang wachten en zitten, is niets voor ons. O Cuisine uit Schilde verzorgde de catering. Het werd een mix van Franse keuken met fusion, in een formule met meerdere kleine gerechtjes. Walking (of liever: dancing) dinner dus!’
De openingsdans
‘Geen voorgekauwde choreografie, maar heerlijk slowen en meekelen met “I Don’t Want to Miss a Thing” van Aerosmith. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik eraan terugdenk!’
Foto’s: Camil van Schil en Lucas Marinus
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier