Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Moments of Colour (Gerben Steyaert)

‘De optredens van de coverband en solo-artiesten kostten ons in totaal € 6.250 euro.’

Marije & Robbe: ‘We kozen voor een festivalthema, muziek, spelletjes en animatie incluis’

Laura Vansweevelt
Laura Vansweevelt Web- en reportagejournalist

In onze rubriek Wedding Wednesday laten we elke week een lezeres aan het woord over haar huwelijk. Wat maakte haar bruiloft zo speciaal? Welke herinnering zal haar altijd bijblijven? Vandaag is het de beurt aan Marije en Robbe. Zij organiseerden een huwelijk in festivalthema, muziek, spelletjes en animatie incluis.

Identikit

  • Het koppel: Marije (31) en Robbe (33)
  • Ze vormden reeds 6 jaar een paar voor ze elkaar officieel het jawoord gaven.
  • Robbe vroeg Marije op haar 30ste verjaardag ten huwelijk op restaurant. De ring lag op een aperitiefhapje dat werd geserveerd onder een stolp. Ze gaven elkaar het jawoord op 26 augustus 2023.

De bruiloft

‘Ons huwelijk heeft er echt voor gezorgd dat ik verliefd ben geworden op trouwen. Ik vond huwelijken vroeger altijd wel leuk, maar vond ook dat er heel wat clichés aan verbonden waren. Denk maar aan de traditie van de zwaaiende servetten tijdens “Les Lacs du Connemara” van Michel Sardou. Bij de planning van onze bruiloft wilde ik het anders doen. Robbe en ik kozen ervoor om een festival te organiseren: Robijeville.’

Niet enkel de liefde voor Robbe, maar ook mijn liefde voor eventplanning werd dankzij onze bruiloft nog maar eens bevestigd.

‘Geen klassiek huwelijk, maar een dag boordevol muzikale optredens, spelletjes en animatie. Het werd een gezellig tuinfeest met muziek en heel veel liefde. Sinds onze trouwdag ben ik zo gek geworden op huwelijken dat ik sinds vorig jaar samen met mijn zus gestart ben als wedding- en eventplanner onder de naam Double Daze. Niet enkel de liefde voor Robbe, maar ook mijn liefde voor eventplanning werd dankzij onze bruiloft nog maar eens bevestigd.’

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Marijes tip

Jullie vrienden of familieleden hebben ongetwijfeld hun mening en verwachtingen over hoe je jullie trouwfeest moet organiseren. Zo wilde ik initieel geen openingsdans, en daar had iedereen wel een mening over. Ik hoor ook vaak van vrienden dat ze bepaalde familieleden moesten uitnodigen die ze er eigenlijk niet bij wilden. Het is júllie dag, dus jullie hoeven zeker geen rekening te houden met de verwachtingen van anderen.’

Wat Marije achteraf gezien liever anders had gedaan

Probeer je dag niet te vol te plannen. Vaak hoor ik dat je dan “geleefd” wordt en dat de dag voorbij is voor je het weet. Tracht van elk moment ten volle te genieten en laat genoeg marge doorheen de dag.’

Waar Marije het meest van schrok wat het kostenplaatje betreft

‘Ik werkte vóór ons huwelijk al enkele jaren in de eventsector, dus ik kende de prijzen wel. Waar ik het meest van schrok, was de kostprijs van een band en solo-artiesten. Je betaalt niet alleen voor het optreden, velen hebben daarbovenop specifieke eisen wat betreft podium, geluid, licht… Ik heb dus goed moeten zoeken naar artiesten die daar iets flexibeler in waren en geen duizenden euro’s aan licht en geluid verwachtten. Voor het licht, het geluid en het podium betaalden we ongeveer € 3.000 euro. Voor de band en drie akoestische artiesten, die ieder 1 tot 2 uur speelden, was het prijskaartje in totaal € 6.250 euro. Veel geld, en toch vonden we die prijs nog meevallen aangezien sommige bands voor meer dan het dubbele aan techniek vragen. De livemuziek was zonder twijfel een meerwaarde voor ons feest. Ik zou het zo opnieuw doen!’

Het burgerlijk huwelijk

‘We zijn onze huwelijksdag gestart met het burgerlijk huwelijk in het stadhuis van Deinze. Aangezien de stad zelf maar voor 30 gasten een receptie aanbiedt nadien en je niet kan bijbetalen voor extra gasten, besloten we om een mobiele bar in te zetten met cava en mocktails. We genoten dus met al onze vrienden en familie van een aperitiefje aan de Leie, een gezellige start van de dag!’

De shoot (pt. I)

‘Na de receptie aan het stadhuis hadden we even de tijd om foto’s te maken met ons tweeën. We kozen voor het Kasteel van Ooidonk als shootlocatie, aangezien dat één van de mooiste plekken is die Deinze te bieden heeft. Achteraf vonden we de geposeerde foto’s het minst mooi, omdat we allebei niet zo graag op de foto staan. Dit is wél een van onze favorieten.’

De locatie

‘’s Namiddags werd iedereen verwacht op onze feestlocatie, Leon Events in Alveringem. Het domein heeft een mooie hoeve met een prachtige tuin en vijver, maar ook mooie zalen. We plaatsen twee stretchtenten buiten met een podium voor de receptie en de optredens ’s avonds. Het diner vond plaats in de hoeve. We wilden wat afwisseling zodat onze gasten niet de hele avond moesten rechtstaan.’

De welkomstborden

‘Robbe en ik hadden een tweetal weken op voorhand een fotoshoot gedaan in onze trouwkledij en lieten er kartonnen welkomstborden van maken. Later op de avond werden ze bij de ingang weggenomen en gebruikt als attribuut om mee te dansen en te poseren. Met de borden wilden we duidelijk maken dat we het hele trouwgebeuren niet zo serieus namen.’

De bridal squad

‘Ik kijk met veel warmte terug naar het moment waarop deze foto werd gemaakt, omdat we uiteraard niets zijn zonder mijn “girls team” dat ons elke dag aanmoedigt en ondersteunt. Hoewel ik officieel geen bruidsmeisjes had, vroeg ik mijn vriendinnen wel om een kleurrijke jurk uit te kiezen zodat ze mooi bij elkaar zouden passen.’

De shoot (pt. II)

‘Tijdens het diner waren Robbe en ik iets vroeger klaar, waardoor we nog een halfuurtje de tijd hadden om foto’s te maken bij zonsondergang. Dat waren achteraf de leukste foto’s, dus ik kan zo’n golden-hourshoot zeker aanraden!’

Het (atypische) gastenboek

‘Vóór de openingsdans gaven we iedereen een heliumballon waar een wenskaartje aan hing. Daar konden ze een boodschap of wens voor ons op schrijven, waarna ze de ballon mochten loslaten tijdens de openingsdans. De kaartjes waren gemaakt van zaadpapier, zodat de vinder ze kon planten. Op die manier kan onze liefde letterlijk bloeien.’

De openingsdans

‘Ik heb lang getwijfeld over de openingsdans. Ik ben niet de beste danser en dacht dat het voor extra stress zou zorgen. Drie maanden voor ons huwelijk had ik echter opnames met Miss België Emilie Vansteenkiste voor MENT TV (de Vlaamse digitale commerciële televisiezender waar Marije voor werkt, red.). Zij geeft al jaren les bij dansschool Dansaccent en overtuigde ons om les te komen volgen. Het werd een ingetogen dans op het countrynummer “You” van Dan + Shay, op een akoestische gitaar gebracht en gezongen door zangeres Emiline Eeckelaert. Een magisch moment dat ik nooit zal vergeten!’

Het muzikale intermezzo (pt. I)

‘Na onze openingsdans ging het feestje écht van start met Pluto was a Planet, de coverband van “Idool”-winnaar Dean Delannoit en zangeres Alice Van Heuven. Gedurende anderhalf uur speelden ze 90s- en 00s-medleys. Iedereen was laaiend enthousiast over hen, maar helaas was het hun laatste optreden. Misschien maken ze bij veel aanvragen wel een comeback? (knipoogt)

Het muzikale intermezzo (pt. II)

‘Om 23 uur was het feest buiten afgelopen en werd iedereen binnen uitgenodigd voor de afterparty met dj. Om 1 uur ‘s nachts hadden we als verrassing nog Jens Deltour, beter bekend als Charmezanger Jens, uitgenodigd die een halfuur Vlaamse klassiekers kwam zingen. Hij zorgde meteen voor ambiance!’

Foto’s: Moments of Colour (Gerben Steyaert)

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '