Modeblad Vogue krijgt er binnenkort een Arabische editie bij. Daarmee wil moederbedrijf Condé Nast zich focussen op de markt in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Die regio’s doen het enorm goed wat betreft de verkoop van luxegoederen. Het segment daarvoor is vorig jaar met maar liefst 19% gegroeid in die regio’s. Dat is merkwaardig, aangezien de luxesector er in het algemeen steeds meer op achteruitgaat.
Online en print
Het is dan ook voor de hand liggend dat het vooraanstaande modetijdschrift Vogue zich gaat richten op de Arabische markt. Vogue Arabia zal eerst enkel online te lezen zijn. Dat kan vanaf september zowel in het Arabisch als in het Engels. Een paar maanden later volgt de papieren versie.
Prinses aan het hoofd
Aan het hoofd van de 22ste internationale editie van Vogue komt Deena Aljuhani Abdulaziz te staan. Dat is een naam die ons misschien nog onbekend is, maar die zeker niet onbekend zal blijven. Deena is een Saoedische prinses, streetstyle-icoon en belangrijke stem in de Arabische modewereld. Abdulaziz wil de diversiteit van vrouwen in het Midden-Oosten onderstrepen en komaf maken met stereotypering. 'Het klopt dat onze regio van nature conservatief is, maar Arabische vrouwen zijn niet anders dan vrouwen in andere werelddelen, in die zin dat wij ook in onze kracht willen staan en ons mooi willen voelen', aldus de Arabische schone. Wij zijn alvast helemaal fan Van Abdulaziz’ stijl.
Beelden: ©StyleArabia
Lees ook:
FOTO: Victoria Beckham lijkt haar kruis kwijt te zijn
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier