De internetster deelt tips over hoe viraal te gaan.
Jotti Verbruggen (28) gaat viraal: ‘Ik was best trots op mijn ““Love Island””-titel’
Hilarische memes, coole dansmoves en absurde TikToktrends... Deze vier individuen transformeerden van een nobele onbekende in een internetsensatie dankzij één perfect mediamoment. Althans, zo leek het toch. Jotti Verbruggen (28) deelt haar geheim over hoe ze viraal ging.
Jotti Verbruggen (28) is sinds 2019 content creator en heeft 125k volgers op Instagram. In 2022 won ze het programma ‘Love Island’.
Van Miss naar reality
‘In 2019 begon ik als contentcreator omwille van mijn deelname aan Miss België. Er werd toen vanuit de organisatie verwacht dat we af en toe wat deelden over dat avontuur, dus besloot ik puur voor promotionele doeleinden een Instagrampagina aan te maken. Ik werkte toen ook al als model, dus het was meteen een handige tool om mijn online portfolio te tonen.’
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
‘De mooie foto’s deden hun werk en een tijdje later werd ik benaderd met de vraag of ik wilde deelnemen aan het nieuwe seizoen van ‘Love Island’. Ik zat toen nog in een relatie, dus ik bedankte beleefd, maar zei tegen mijn toenmalige vriend dat als we ooit uit elkaar zouden gaan, ik de liefde daar wel zou zoeken. Dat was uiteraard een grapje, maar toen het een tijd later uitging tussen ons en ik opnieuw de vraag kreeg of ik op casting wilde komen, ben ik gegaan. Zo zat ik plots op een vliegtuig richting Gran Canaria.’
Ik vertrok echt met de intentie om de liefde te vinden, maar toen won ik dat programma en besefte ik dat heel Vlaanderen en Nederland met me meegeleefd had.
‘Ik vertrok echt met de intentie om de liefde te vinden, maar toen won ik dat programma en besefte ik dat heel Vlaanderen en Nederland met me meegeleefd had. Het was heel onwerkelijk om na vijf weken mijn telefoon terug te krijgen en me te realiseren: oh, ik ben viraal gegaan. Plots had ik meer dan 120.000 volgers en een telefoon die bleef vastlopen door de massa meldingen van nieuwe volgers. Voor mij was dat ook meteen de motivatie om verder te gaan met contentcreatie.’
Hou mijn socials in de gaten
‘Meteen na het programma ben ik op zoek gegaan naar een manager. Ik ben van nature zeer conflictvermijdend, dus ik had behoefte aan een goede manager om alle mails en aanvragen in goede banen te leiden. Dat ging echter niet van een leien dakje. Mijn eerste manager vond dat ik zo snel mogelijk uit dat reality-tv-hokje moest komen en af moest van de ‘Love Island’-titel. Maar ik was zelf best wel trots dat ik dat programma had gewonnen, dus die titel had voor mij echt niet zo’n slechte connotatie. Die samenwerking was dan ook van korte duur (lacht).’
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
‘Ik heb nu een nieuwe manager, die het wel gewend is om te werken met talent uit realityshows. Hij begreep meteen welke richting ik uit wilde. Door mijn verschillende samenwerkingen heb ik op financieel vlak de tijd en ruimte om na te denken over wat ik al dan niet wil doen in de nabije toekomst. Naast tal van leuke samenwerkingen zullen jullie mij misschien sneller terugzien op het televisiescherm dan jullie zouden verwachten. Daar mag ik jammer genoeg nog niet te veel over kwijt, dus hou zeker mijn sociale media in de gaten (knipoogt).’
Enkele tips om viraal te gaan
‘Als ik één tip kan geven aan aspirant-contentcreators, is het wel om altijd en overal foto’s en video’s te maken. Leg al je ervaringen vast. Soms denk ik ook: ach, ik zie er niet uit en ik wil vandaag niks delen of posten, maar daar heb ik achteraf toch altijd een beetje spijt van. Je leeft namelijk maar één keer en die mooie herinneringen zijn voor altijd.’
Tekst: Gladys Ferro
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier