Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
Sarah Dimani
© SHUSHANIK PHOTOGRAPHY

De internetster deelt haar geheim over hoe ze viraal ging.

Sarah Dimani (30): ‘Heeft de wereld nog behoefte aan de zoveelste influencer die alleen maar outfits deelt?’

De redactie

Hilarische memes, coole dansmoves en absurde TikToktrends... Deze vier individuen transformeerden van een nobele onbekende in een internet­sensatie dankzij één perfect mediamoment. Althans, zo leek het toch. Sarah Dimani (30) deelt haar geheim over hoe ze viraal ging.

Sarah Dimani (30) is sinds 2012 content creator. Ze had 110k volgers op Instagram, die ze inruilde voor een nieuwe start in 2020 door haar account te verwijderen. Nu heeft ze een online community van 13,5k volgers op Instagram.

Een visual diary

‘In 2012 begon ik tijdens mijn eerste jaar aan de hogeschool mijn outfits te delen op Instagram. Het waren de hoogdagen van de fashionbloggers die lange artikels schreven en hun outfits uitgebreid analyseerden. Toen Instagram werd geïntroduceerd, werd die barrière om je outfits online te delen plots een pak kleiner. Geen lange artikels of opinies meer: gewoon een leuke outfit posten, en klaar was je. Het werd voor mij een visual diary die ik kon combineren met mijn grafische studies.’

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

‘Mijn volgersaantal groeide gestaag. Toen ik aan mijn masterjaar begon, had ik er 100.000. Tijdens dat jaar kwam plots het besef dat ik even later daadwerkelijk de arbeidsmarkt op moest, dus dat was het moment waarop ik begon te overwegen om die 100k volgers misschien te monetariseren (lacht). Ik kreeg wel al wat aanbiedingen voor samenwerkingen, maar dat waren vooral giftings, dus ik kreeg nog niets betaald. Toen was er plots de hele diversity wave bij verschillende merken. Als modest fashion-influencer was dat mijn moment om te professionaliseren.’

De hele diversity wave bij merken was mijn moment als modest fashion-influencer om te professionaliseren.

‘Plots werd ik op elk event uitgenodigd en werd ik ook bijna dagelijks gevraagd voor campagnes en samenwerkingen. Terwijl ik steeds meer groeide als influencer, merkte ik vrij snel dat ik mijn plafond had bereikt. Veel samenwerkingen bleven oppervlakkig, maar ik wilde echt een verschil maken en niet alleen ingezet worden als token. Als denkoefening ontwierp ik voor mijn masterproef dan ook mijn ideale magazine, met de content en inspiratie die ik zelf meer wilde zien. Magazines en merken hadden naar mijn gevoel immers niets herkenbaars en hielden zich vooral bezig met vrouwen onzekerheden aanpraten in plaats van hen te empoweren.’

Weer van nul beginnen

‘Ik kreeg hoe langer, hoe meer een haat-liefdeverhouding met content creator zijn. Het woord “influencer” kreeg steeds meer een negatieve bijklank voor mij en er was echt even een moment waarop iedereen influencer werd. De pandemie vormde voor mij een moment van bezinning. Ik vroeg me steeds meer af: had de wereld nog behoefte aan de zoveelste influencer die alleen maar haar outfits deelt?’

‘Ik begon een nieuw account om mijn idee voor een online magazine te delen. Ik denk dat ik dat nog een maand heb gecombineerd met mijn persoonlijke profiel, maar op een gegeven moment heb ik mijn account met 110k volgers radicaal verwijderd. Als ik met mijn online magazine die community wilde bouwen, moest ik naar mijn gevoel weer van nul beginnen. Nu zijn we bijna drie jaar verder en bestaat mijn community uit 13.000 actieve volgers.’

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

‘Met The Narcist hosten we maandelijks evenementen waarbij community en empowerment centraal staan. Verder proberen we online elke week dieper in te gaan op een topic dat leeft in onze community. Merken weten ons ook steeds vaker te vinden voor consulting en campagnes, dus het is wel fijn om te merken dat mijn keuze van toen een meerwaarde blijkt te zijn in de wereld van nu.’

Tekst: Gladys Ferro

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' '