De rood-witte klantenkaart is voorgoed verleden tijd.
Colruyt gooit Extra!-kaart overboord en introduceert nieuwe actie
Bijna iedereen heeft de rood-witte Extra!-kaart van Colruyt in zijn portefeuille zitten. Maar dat is binnenkort verleden tijd, want de supermarkt lanceerde een nieuw exemplaar: de Xtra-klantenkaart. 'Extra is een sterk merk, dus dat wilden we niet kwijtspelen', vertelt Karel De Wilde, domeinverantwoordelijke klantrelatie bij Colruyt Group.
De Xtra-klantenkaart vervangt alle kaarten van Colruyt, OKay, Bio-Planet en Dreambaby. De Spar-winkels en DreamLand-filialen hadden nog geen eigen kaart, maar met de Xtra-kaart komt daar dus verandering in. De oude kaarten zullen tegen het einde van dit jaar worden gedeactiveerd. Wanneer je de nieuwe kaart voor de eerste keer gebruikt, zal de oude niet meer werken. Op termijn wil de groep de klantenkaart ook laten werken bij kledingketen Zeb.
© Belga Image
Overal korting?
Een korting bij Colruyt betekent niet dat je deze promotie ook kan gebruiken bij Bio-Planet. Elke winkel beslist nog steeds over zijn eigen marketing. En nee, je wordt niet automatisch klant bij Spar als je al klant was bij Colruyt. 'Pas als de klant zelf contact zoekt, zullen we een brief met informatie opsturen. Mensen hoeven niet bang te zijn dat ze dankzij de nieuwe kaart klant zullen worden van de hele groep.'
De kaart is ook gekoppeld aan een online profiel dat zal dienen om je aan te melden op de verschillende webshops.
Betalen met de Xtra-kaart
De Xtra-kaart wordt in het najaar ook bij de tankstations van Dats24 geïntroduceerd, en dan zal de klant ook met die kaart kunnen betalen. Via een domiciliëring bij de bank betaal je dan de rekening. De groep denkt ook aan een digitaal garantiebewijs of kasticket via de Xtra-app.
De nieuwe klantenkaart bevat heel wat persoonlijke informatie, maar de privacy blijft nog altijd bewaard. 'De klant blijft nog altijd meester over zijn eigen gegevens', klinkt het bij Karel De Wilde. Je kan je gegevens dus op elk moment aanpassen. Dankzij de verzamelde informatie kan de groep zijn aanbod nog beter afstemmen op de interesses van de klant.
Bron: Gazet van Antwerpen
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier